Backgammon info.gr. Τα πάντα για το Backgammon
Backgammon Κανόνες

ΠΙΣΩ

Backgammon Κανόνες

Βασικοί κανόνες και πληροφορίες για το backgammon


Οι βασικοί κανόνες του backgammon είναι απλοί και εύκολοι για κάποιον να τους θυμηθεί. Είναι ένα επιτραπέζιο παιχνίδι με δύο παίκτες που παίζεται πάνω σε έναν ξύλινο πίνακα που χωρίζεται σε 24 μέρη. Κάθε παίκτης έχει 15 πιόνια διαφορετικών χρωμάτων. Χρησιμοποιώντας τα δύο ζάρια (αριθμημένα από το 1 έως το 6), οι παίκτες κινούν τα πιόνια σύμφωνα με τους αριθμούς που έφεραν με τα ζάρια. Τα πιόνια κινούνται από τον κάθε παίκτη αντίθετα προς τη φορά των δεικτών του ρολογιού. Ο ξύλινος πίνακας έχει 4 μέρη και κάθε μέρος έχει έξι θέσεις που είναι σημαδεμένες με μακριά τριγωνικά σχήματα διαφορετικών χρωμάτων. Ξεκινώντας από την κάτω δεξιά πλευρά του πίνακα οι θέσεις είναι αριθμημένες από το 1 έως το 24. Ο στόχος του παιχνιδιού είναι να αφαιρεθούν όλα τα πιόνια από τον πίνακα. Αυτό μπορεί να συμβεί μόνο όταν ο παίκτης κινήσει όλα τα πιόνια του στο κάτω δεξιά μέρος του ταβλιού, έπειτα σύμφωνα με τους αριθμούς των ζαριών και την αντίστοιχη θέση, οι παίκτες αφαιρούν τα πιόνια από τον πίνακα. Είναι σύνηθες να ρίχνουν τα ζάρια στο δεξί κομμάτι του ταβλιού. Όταν τα ζάρια ριχτούν θα πρέπει να προσγειωθούν εντελώς οριζόντια στον πίνακα για ισχύσουν. Εάν τα ζάρια περάσουν στο άλλο κομμάτι, φύγουν εκτός πίνακα ή δεν προσγειωθούν οριζόντια, ή είναι ανάμεσα σε δύο πιόνια, τότε η ζαριά τυπικά είναι άκυρη και ο παίκτης πρέπει να ξαναρίξει την ζαριά.


Κανόνες του Backgammon

Πώς να κινηθείτε στο παιχνίδι;
Υπάρχουν ορισμένοι περιορισμοί και νόμοι στην μετακίνηση των πιονιών. Καταρχάς, τα πιόνια ενός παίκτη δεν μπορούν να σταθούνε σε θέση ήδη έχει καταληφθεί από δύο ή περισσότερα ζάρια του αντιπάλου. Αυτή η απαγόρευση εμποδίζει πιθανές κινήσεις των πιονιών των παικτών, αναγκάζοντάς τους έτσι να κάνει περιττές κινήσεις συχνά όχι προς όφελός τους. Όταν μια θέση καταλαμβάνεται από 2 ή περισσότερα πιόνια, η θέση μπλοκάρεται και δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί από τον αντίπαλο. Ο επόμενος κανόνας είναι ότι ένας παίκτης έχει την επιλογή να χτυπήσει ένα πιόνι του αντιπάλου του όταν εκτίθεται μόνο του σε μια θέση στο σκάκι. Εάν εφόσον μια θέση καταλαμβάνεται από ένα μόνο πιόνι, η θέση είναι ανυπεράσπιστη και εφόσον ο αντίπαλος φέρει τον κατάλληλο αριθμό μπορεί να χτυπήσει το εκτεθειμένο πιόνι. Όταν αυτό συμβεί ο αντίπαλος πρέπει να αφαιρέσει το πιόνι και να το τοποθετήσει στην «μπάρα» (στο μέσο μέρος του ξύλινου πίνακα) και πρέπει να βάλει το πιόνι εκ νέου στο παιχνίδι χρησιμοποιώντας τα ζάρια. Το πιόνι τοποθετείτε στην αριθμημένη θέση του εγχώριου τμήματος του αντιπάλου του, στην πάνω δεξιά πλευρά, εφόσον τα πιόνια του αντιπάλου του δεν έχουν καταλείψει την θέση που του δείχνει το ζάρι. Συχνά επειδή οι θέσεις εμποδίζονται από τα πιόνια του αντίπαλου (εάν υπάρχουν 2 ή περισσότερα), ο παίκτης μπορεί να μην είναι σε θέση να ξανά επιστρέψει στο παιχνίδι εύκολα, και είναι αναγκασμένος να χάσει κάποιες στροφές. Κάθε ένα από τα 4 τμήματα του πίνακα διαιρείται σε 6 θέσεις, που αντιστοιχούν στους 6 αριθμούς του ζαριού. Έτσι, παραδείγματος χάριν εάν ένα πιόνι που έχει χτυπηθεί και περιμένει στην μπάρα και ο παίκτης φέρει 5 και 3, εάν του επιτρέπεται, μπορεί να τοποθετήσει το πιόνι του στη θέση 5 ή 3 και έπειτα να παίξει τον άλλο αριθμό που περισσεύει. Ο παίκτης μπορεί μόνο να αρχίσει μαζεύει τα πιόνια του από τον πίνακα όταν συγκεντρώσει όλα τα πιόνια του στο εγχώριο τμήμα του (κάτω δεξιά πλευρά). Σε κάποιες περιπτώσεις, κατά τη διάρκεια της διαδικασίας την αφαίρεσης των πιονιών, ένας παίκτης μπορεί να δεχτεί ένα αντίπαλο χτύπημα και ένα από τα εκτεθειμένα πιόνια του να σταλούν στην μπάρα, παραδείγματος χάριν μπορεί ένα από τα πιόνια του παίκτη να έχει ήδη χτυπηθεί και να περιμένει να μπει στο παιχνίδι εκ νέου και όταν το κατορθώσει να χτυπήσει ένα εκτεθειμένο πιόνι του αντίπαλου. Σε αυτήν την περίπτωση ο αντίπαλος πρέπει να σταματήσει τη διαδικασία περισυλλογής και να ξαναμπεί εκ νέου με το πιόνι του στο εγχώριο τμήμα του άλλου παίκτη και συνεχίσει την περισυλλογή όταν το πιόνι του φτάσει στο δικό του τμήμα (κάτω δεξιά).
Το συναρπαστικό στοιχείο του backgammon είναι ότι όλα αλλάζουν γρήγορα και οι τύχη των παικτών μπορούν να αλλάξουν από μια και μόνο ζαριά ή κίνηση. Οι απειλές και οι ευκαιρίες τροποποιούνται συνεχώς. Συνήθως όταν κάποιος παίζει backgammon παίζει ένα ματς στους 3, 5, 7 ή και περισσότερους πόντους. Όταν ο νικητής συλλέξει όλα τα πιόνια του εκτός πίνακα προτού ο αντίπαλός του έχει προλάβει να κινήσει όλα τα πιόνια του στο εγχώριο κομμάτι του(κάτω δεξιά), ο νικητής κερδίζει με διπλάσιους πόντους. Αυτή η περίπτωση ονομάζεται gammon. Εάν ο νικητής συλλέξει όλα τα πιόνια του προτού ο αντίπαλος έχει μετακινήσει όλα τα πιόνια του εκτός από την εγχώρια περιοχή του νικητή (πάνω δεξιά), τότε ο νικητής παίρνει τριπλάσιους πόντους και σημειώνει «backgammon».Το στήσιμο
Όπως εξηγήσαμε νωρίτερα, ο πίνακας του ταβλιού είναι χωρισμένος σε 24 ίσες θέσεις που χαρακτηρίζονται από τα μακριά τρίγωνα σχήματα εναλλασσόμενου χρώματος. Ο πίνακας είναι χωρισμένος σε 4 περιοχές και είναι αριθμημένα από το 1 έως το 24 (η θέση 1 είναι η θέση στην κάτω δεξιά γωνία). Τα πιόνια κινούνται από την πάνω δεξιά γωνία προς την κάτω δεξιά περιοχή, που σημαίνει ότι για τον παίκτη 1 τα πιόνια κινούνται αντίθετα από την φορά των δεικτών του ρολογιού και για τον αντίπαλό του (παίκτη 2) με δεξιόστροφη φορά. Επομένως, η θέση 1 για τον παίκτη 1 είναι η θέση 24 για τον παίκτη 2. Κάθε παίκτης τοποθετεί τα 15 πιόνια του αναλόγως: 2 πιόνια στη θέση 24, 5 πιόνια στη θέση 13, 5 πιόνια στην θέση 6 και 3 πιόνια στην θέση 8.
Το παιχνίδι
Το παιχνίδι ξεκινά με κάθε παίκτη να ρίχνει ένα ζάρι. Ο παίκτης με τον υψηλότερο αριθμό είναι και ο πρώτος που αρχίζει να παίζει. Εάν υπάρχει ισοφάριση το τα ζάρια ρίχνονται ακόμη μια φορά. Κατόπιν κάθε παίκτης ρίχνει τα ζάρια διαδοχικά μέχρι το τέλος του παιχνιδιού. Κάθε αριθμός που παρουσιάζεται στα δύο ζάρια πρέπει να παιχτεί ανεξάρτητα, δηλαδή εάν κάποιος ρίξει ένα 6 και ένα 2 θα πρέπει να κινήσει το ή τα πιόνια του 2 θέσεις και έπειτα 6 θέσεις μπροστά. Εάν κάποιος παίκτης ρίξει διπλές, παραδείγματος χάριν εξάρες, θα πρέπει να παίξει 4 φορές τον αριθμό 6, και πάλι χωριστά. Εάν ο παίκτης δεν μπορεί να κινήσει τα πιόνια του λόγω πολλαπλών παρεμποδισμένων από τα πιόνια του αντιπάλου, οφείλει να παίξει όσες φορές μπορεί ή να χάσει την σειρά του εάν καμία κίνηση δεν του επιτρέπεται.
Όταν ο παίκτης μεταφέρει όλα τα πιόνια του στην εγχώρια περιοχή του, μπορεί να αρχίσει να μαζεύει τα πιόνια του. Όπως προαναφέρθηκε εάν ο παίκτης λάβει ένα χτύπημα από τον αντίπαλό του θα πρέπει να σταματήσει τη διαδικασία συλλογής και για άλλη μια φορά να κινήσει τα πιόνια του από την περιοχή του αντιπάλου του στην δική του. Για κάθε αριθμό του ζαριού ο παίκτης συλλέγει τα πιόνια αναλόγως. Επομένως εάν ένας παίκτης φέρει 6 και 2 πρέπει να συλλέξει ένα πιόνι από την θέση 6 και ένα από τη θέση 2. Εάν δεν υπάρχει κανένα πιόνι στη θέση 6 ο παίκτης θα πρέπει να συλλέξει ένα πιόνι από την αμέσως επόμενη θέση, παραδείγματος χάριν εάν δεν υπάρχει κανένα πιόνι στη θέση 5 και ούτε στην θέση 4 θα πρέπει να συλλέξει από τη θέση 3. Το ίδιο δεν ισχύει για τις μικρότερες θέσεις.
Ο παίκτης που κατορθώσει να συλλέξει όλα τα πιόνια του κερδίζει 1 πόντο (εάν χρησιμοποιήθηκε κύβος διπλασιασμού τότε ο πόντος διπλασιάζεται αναλόγως). Εάν ο νικητής σημειώσει ένα gammon παίρνει 2 πόντους. Εάν ο νικητής σημειώσει backgammon παίρνει 3 πόντους.


Backgammon κανόνες - Ο κύβος διπλασιασμού
Μερικοί παίκτες προτιμούν να χρησιμοποιήσουν τον κύβο διπλασιασμού. Αυτός ο κύβος χρησιμοποιείται συνήθως όταν παίζουν για χρηματικά ποσά. Αυτός ο κύβος έχει σημειωμένους τους αριθμούς 2 μέχρι το 64 στις 6 πλευρές σε ακολουθία δυνάμεων του δύο (2, 4, 16, 32, και 64). Αυτό το στοιχείο προστέθηκε γύρω στη δεκαετία του '20 και πρόσθεσε μια νέα πρόκληση στο παιχνίδι. Κατά τη χρησιμοποίηση του κύβου οι κανόνες είναι ελαφρώς διαφορετικοί. Το παιχνίδι αρχίζει με τον κύβο δείχνοντας την πλευρά 64 τοποθετημένο στην μπάρα (κέντρο του πίνακα). Αυτό σημαίνει ότι καμία στοιχημάτιση δεν έχει παιχτεί ακόμα. Και οι δύο παίκτες έχουν πρόσβαση στον κύβο. Όταν έρθει η σειρά ενός από τους δύο παίκτες πριν ρίξει τα ζάρια έχει την επιλογή να διπλασιάσει τους πόντους του παιχνιδιού (χρήματα ή πόντους) με την προϋπόθεση ότι κύβος είναι στην μέση ή σε κάποιες περιπτώσεις στην πλευρά του. Εάν ο αντίπαλος δεχτεί την πρόκληση ο κύβος γυρίζει και δείχνει τον αριθμό 2 και όποτε κατά την διάρκεια ξαναδιπλασιαστούν οι πόντοι, ο κύβος γυρνά στο αμέσως επόμενο αριθμό. Όταν ο παίκτης διπλασιάσει τους πόντους ο κύβος μεταφέρεται στην δική του πλευρά. Ο μόνος τρόπος για τον αντίπαλο να επανακτήσει την πρόσβαση του κύβου είναι να προκαλέσει τον άλλο παίκτη για να ξανάδιπλασιάσει τους πόντους του παιχνιδιού και ο παίκτης να δεχτεί. Εάν ο παίκτης αρνηθεί το παιχνίδι θα παραμείνει όπως ήταν.


ΟΙ ΝΟΜΟΙ ΚΑΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΤΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ BACKGAMMON

 

www.backgammoninfo.gr is a website dedicated to backgammon. Everything about backgammon. A creation of www.internetinfo.gr

INTERNETINFO.GR © BACKGAMMON INFO.GR